Jonge vrouwelijke begeleider met oudere mannelijke EMB cliënt in rolstoel

Hoe helpen wij
Luisteren en meedenken

Heb jij een verstandelijke beperking - van licht tot ernstig - of heb je niet-aangeboren hersenletsel (NAH)? Misschien heb je daar vragen over of behoefte aan ondersteuning, behandeling of begeleiding? We denken graag met je mee om je verder te helpen. 

Heb je naast een verstandelijke beperking of NAH nog een andere beperking? Dan kan je ook bij ons terecht. En de mensen om je heen kunnen ook bij ons aankloppen als zij vragen hebben.

Jouw vragen zijn belangrijk 

We luisteren naar jouw vragen. Samen met jou en jouw verwant kijken we wat je wil en nodig hebt. Misschien moeten we eerst onderzoeken wat er precies aan de hand is. Dat heet ‘diagnostiek’. Zo nodig schakelen we behandelaars of begeleiders in. Dat kunnen mensen binnen of buiten ’s Heeren Loo zijn. Samen met jou en je verwant kijken we wat het beste bij jou past.

Jouw vragen kunnen bijvoorbeeld gaan over:

Voor wie en waar?  

We zijn er voor mensen van alle leeftijden met een verstandelijke beperking of hersenletsel. Ook als er een combinatie is met andere beperkingen. Bijvoorbeeld lichamelijke beperkingen, doofheid, blindheid of autisme. 

Je kunt bij ons terecht als je bij ’s Heeren Loo woont en ook als je ergens anders woont. Je vindt ons altijd dichtbij, omdat we locaties hebben door heel Nederland. 

We hebben kennis over en ervaring met heel veel aandoeningen en beperkingen. Dus we kunnen jou ook vast helpen. Staat jouw beperking er niet bij? Stel gerust je vraag. Ook dan helpen we je graag verder.

Ook voor verwijzers, verwanten en verzorgers  

Ook huisartsen, medisch specialisten, andere behandelaars, verwanten en verzorgers kunnen bij ons terecht, want we delen onze kennis en expertise graag. Naar de pagina voor verwijzers.

Wie betaalt?  

De behandeling en begeleiding wordt betaald vanuit de Zorgverzekeringswet (Zvw), de Jeugdwet, of de Wet langdurige zorg (Wlz). Welke wet voor jou geldt, hangt af van jouw situatie. Voor vergoeding van de kosten heb je wel toestemming nodig. Dit heet een ‘beschikking’ of ‘indicatie’. Klantcontact kan je verder helpen. Lees meer over het aanvragen van een beschikking of indicatie.

Contact

Kunnen we je helpen?

Zoek je informatie hoe wij je kunnen helpen? Of heb je een andere vraag? We denken graag met je mee. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Per telefoon, e-mail of via social media. Net wat jij prettig vindt. Van maandag tot en met vrijdag zitten wij klaar om jouw vragen te beantwoorden. Van 08.30 uur in de morgen tot 17.30 uur in de avond.

Neem contact op