Dynamisch testen van leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking
Betrokken onderzoeker: Marja Eding | Soort onderzoek: Wetenschappelijk onderzoek | Thema's: Beeldvorming & beloop, Begeleiding & behandeling, Participatie & inclusie, Effectiviteit & implementatie
Promotoren
Prof. dr. Carlo Schuengel, prof. dr. M. Meeter
In het kort
Ontwikkeling van een instrument om het leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking in kaart te brengen. Daarbij kijken we wat deze kinderen in een voormeting-training-nameting-opzet kunnen leren en welke leerinterventies hen hierin ondersteunen. We ontwikkelen daarnaast een interventie databank.
Financiers
- ZonMw
- Wetenschappelijke raad 's Heeren Loo
Publicaties
-
Dynamic testing of learning potential of children with moderate to severe intellectual disabilities: A Delphi studyAuteurs: M. L. Eding, M. Meeter, C. SchuengelBekijk deze publicatie
Verschenen in: Journal of Research in Special Educational NeedsPresentaties
-
Dynamisch testen van leerpotentieel. Resultaten van een Delphi StudyBetrokkene: Eding, M.L.
Gelegenheid: Presentatie Congres Focus op Onderzoek
-