Dynamisch testen van leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking

Betrokken onderzoeker: Marja Eding | Soort onderzoek: Wetenschappelijk onderzoek | Thema's: Beeldvorming & beloop, Begeleiding & behandeling, Participatie & inclusie, Effectiviteit & implementatie

Betrokken onderzoeker: Marja Eding
  • gedragswetenschapper
  • promovendus VU

Promotoren
Prof. dr. Carlo Schuengel, prof. dr. M. Meeter

In het kort
Ontwikkeling van een instrument om het leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking in kaart te brengen. Daarbij kijken we wat deze kinderen in een voormeting-training-nameting-opzet kunnen leren en welke leerinterventies hen hierin ondersteunen. We ontwikkelen daarnaast een interventie databank.

Financiers

  1. ZonMw
  2. Wetenschappelijke raad 's Heeren Loo

Publicaties

  • Dynamic testing of learning potential of children with moderate to severe intellectual disabilities: A Delphi study
    Auteurs: M. L. Eding, M. Meeter, C. Schuengel
    Verschenen in: Journal of Research in Special Educational Needs
    Bekijk deze publicatie

Presentaties

  • Dynamisch testen van leerpotentieel. Resultaten van een Delphi Study
    Betrokkene: Eding, M.L.
    Gelegenheid: Presentatie Congres Focus op Onderzoek