Dynamisch testen van leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking
Cliëntgroepen: Overige | Thema's: Beeldvorming & beloop, Begeleiding & behandeling, Participatie & inclusie, Effectiviteit & implementatie | Status: Lopend | Startjaar: 2022
Begeleidingsteam
Prof. dr. Carlo Schuengel, prof. dr. M. Meeter
In het kort
Ontwikkeling van een instrument om het leerpotentieel van kinderen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking in kaart te brengen. Daarbij kijken we wat deze kinderen in een voormeting-training-nameting-opzet kunnen leren en welke leerinterventies hen hierin ondersteunen. We ontwikkelen daarnaast een interventie databank.
Financiers
- ZonMw
- Stichting Wetenschappelijk Onderzoek 's Heeren Loo
Duurzame samenwerking
Publicaties
-
Dynamic testing of learning potential of children with moderate to severe intellectual disabilities: A Delphi study
- Cliëntgroepen:
- Jeugd
- Auteurs:
- M. L. Eding, M. Meeter, C. Schuengel
- Verschenen in:
- Journal of Research in Special Educational Needs
Presentaties
-
Dynamisch testen van leerpotentieel. Resultaten van een Delphi Study
- Cliëntgroepen:
- Jeugd
- Betrokkene:
- Eding, M.L.
- Gelegenheid:
- Presentatie Congres Focus op Onderzoek