Zorg regelen
Heb je een vraag, voor jezelf, je kind of een familielid? Neem dan contact op met ’s Heeren Loo. Onze ervaren medewerkers helpen je graag verder, wat jouw vraag ook is. Via ons vind je de weg in zorgland.
Je kunt bij ons terecht met al je vragen. Of het nu gaat om zorg of om onderwerpen die daarmee te maken hebben, zoals wonen, dagbesteding of financiën (vergoedingen of omgaan met geld). We hebben de kennis en ervaring en kennen het zorglandschap.
-
Woon je zelfstandig en wil je ondersteuning thuis? Ben je op zoek naar een begeleid wonen, leuk werk? Of ben je op zoek naar een passende school voor je kind? Misschien zoek je een behandeling bij bijvoorbeeld een fysiotherapeut of logopedist? De medewerkers van klantcontact luisteren naar je verhaal. Ze denken mee en geven advies en/of verbinden je door naar onze zorgbemiddelaar bij jou in de buurt.
De zorgbemiddelaar stelt vragen zodat we goed weten wat je nodig hebt en wij jou een goed advies kunnen geven. Dan kijken we samen welke mogelijkheden en zorg het beste bij jou passen. Ook denken we met je mee om te beslissen welke stappen we gaan zetten en wanneer. Deze zorgbemiddelaar blijft jouw vaste contactpersoon totdat jullie samen de juiste oplossing voor je vraag hebben gevonden.
-
We willen je altijd de beste oplossing bieden en je zo snel mogelijk van passende zorg voorzien. De zorgbemiddelaar bij je in de buurt beschikt over de meest actuele informatie en kijkt graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn.
Is er in jouw omgeving nog geen (passende) ondersteuning of behandeling mogelijk? Dan kijken we samen naar andere mogelijkheden. Bij een andere locatie van ’s Heeren Loo of bij een andere zorgorganisatie. Is er een wachttijd bij ’s Heeren Loo? Dan zoeken we naar oplossingen om de wachttijd te overbruggen. -
De behandeling of ondersteuning wordt betaald vanuit één van deze vier wetten: de Zorgverzekeringswet (Zvw), de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet Langdurige Zorg (Wlz). Welke wet voor jou geldt, hangt af van jouw situatie. Voor vergoeding van de kosten heb je wel toestemming nodig. Dit heet een beschikking of indicatie. Onze zorgbemiddelaar kan je helpen.
Lees meer over het aanvragen van een beschikking of indicatie. -
Bij de zoektocht naar de juiste zorg kun je ook hulp krijgen van een onafhankelijk iemand. Deze persoon werkt niet bij ’s Heeren Loo en helpt je bij het vinden van een passende zorgaanbieder. Ook kan hij of zij je helpen bij het opstellen en de evaluatie van jouw zorgplan.
Lees meer over onafhankelijke cliëntondersteuning.
Een indicatie regelen
Voor vergoeding van de kosten van ondersteuning is het nodig dat je een beschikking of indicatie aanvraagt.
Lees verderCliënt aanmelden
Heb je een zorgvraag en denk je dat ’s Heeren Loo kan helpen? Vul dan het aanmeldformulier in.
Lees verderZorgovereenkomsten
Als je cliënt wordt bij ons, dan gaan wij met jou een zorg- en/of dienstverleningsovereenkomst aan.
Lees verderExtra diensten: wie betaalt wat?
Voor meer hulp dan waar de basiszorg in voorziet.
Lees verderContact
Kunnen we je helpen?
Wil je meer weten over hulp bij aanvragen zorg? Of heb je een andere vraag? We helpen je graag op weg. Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Per telefoon, e-mail of via social media. Net wat jij prettig vindt. Van maandag tot en met vrijdag zitten wij klaar om jouw vragen te beantwoorden. Van 08.30 uur in de morgen tot 17.30 uur in de avond.